Otrzymujemy informacje od Naszych Klientów, którzy są użytkownikami pakietu Kaspersky Internet Security lub Kaspersky AV. Aplikacje te generują od czasu do czasu tzw. fałszywe alarmy (ang. "false positive") w odniesieniu do niektórych naszych programów, a następnie je usuwają (usunięciu ulega na szczęcie jedynie jeden z plików EXE. Dane pozostają bezpieczne).
Wysyłamy do Kaspersky Lab nasze kontrolne pliki EXE i liczymy na szybkie poprawienie błędnych komunikatów ze strony ich aplikacji. Do tego czasu proponujemy Państwu środek zaradczy polegający na włączeniu w programie Kaspersky Internet Security tzw. wykluczenia (w odniesieniu na naszych programów). W tym celu należy:
- uruchomić panel administracyjny programu Kaspersky
- wejść w USTAWIENIA - mała ikona koła zębatego w lewym dolnym rogu
- opcja DODATKOWE
- ZAGROŻENIA i WYKLUCZENIA
- "Zarządzaj wykluczeniami"
- DODAJ w prawym dolnym rogu
- Przeglądaj i wskazujemy folder C:\PALOMAR (lub ew. inny gdzie mają Państwo zainstalowany nasz program)
- WYBIERZ
- zamykamy wszystkie okna.
Jeżeli nasz program został wcześniej usunięty, należy go teraz reinstalować (z pliku instalacyjnego). Od tej chwili Kaspersky IS nie będzie sygnalizował błędnego komunikatu i usuwał naszego programu.